دریافت نمایندگی فست فود یا تأسیس مستقل: چالش‌ها و فرصت‌ها در صنعت فست فود

در حال حاضر، صنعت فست فود یکی از بزرگترین و پر رونق‌ترین صنایع جهان است. با توجه به سرعت زندگی مدرن و افزایش نیاز به غذاهای سریع و آماده، مشتریان به دنبال گزینه‌هایی هستند که بتوانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن، غذایی خوشمزه و ارزان را فراهم کنند. این واقعیت باعث شده که فرصت‌های بی‌شماری برای کسب و کارهای فست فود به وجود بیاید و درنهیات این صنعت را به یک فعالیت پرسود و پربازده تبدیل کند.

با این حال، یکی از تصمیماتی که کارآفرینان در این صنعت باید بگیرند، انتخاب بین دریافت نمایندگی از یک برند موجود فست فود و یا تأسیس یک فست فود مستقل است. درواقع شما برای ورود به عرصه فست فود دو راه پیش رو دارید؛ یا با استفاده از دستورالعمل و برندینگ یک نام بزرگ شروع کنید و از امکانات، تجربیات و مشتریان آنها بهره ببرید یا خودتان دست به تاسیس یک فست فود شخصی بزنید. هرکدام از این روش‌ها مزایا و معایب خود را دارند که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم.

مزایای دریافت نمایندگی فست فود

مک دونالد از معروف ترین فرانچایزهای فستفود در جهان؛ بسیاری در سراسر جهان به دنبال دریافت نمایندگی مک دونالد هستند.

شناخت برند معتبر

یکی از بزرگ‌ترین مزایای دریافت نمایندگی از یک برند معتبر فست فود، استفاده از شناخت و اعتبار این برند است. برندهای معروف مثل مک‌دونالدز و کنتاکی فرایز دارای شهرت و استقامت بالایی در بازار هستند که به شما کمک می‌کنند تا با کمترین تلاش، بازار مشتریان را به دست بیاورید. درواقع این برندها سال هاست با سرمایه گذاری مالی و اختصاص زمان بسیار زیادی مسیری را پیموده اند و مشتریان زیادی را جلب کرده اند. بنابراین شناخته شدن این برندها کمک زیادی می‌کند که بتوانید از جامعه مشتریانی که این فرانچایزها جذب کرده اند بهره ببرید.

پشتیبانی مالی و فنی

برندهای معتبر فست فود معمولاً پشتیبانی مالی و فنی قوی به نمایندگان خود ارائه می‌دهند. این پشتیبانی‌ها شامل هزینه‌های تبلیغات، آموزش‌ها، و پشتیبانی فنی می‌شود که به شما کمک می‌کند در کسب و کارتان موفق باشید. در مقایسه با یک کسب و کار نوپا و شخصی، امکانات مالی و رسانه ای ای که نام های بزرگ صنعت خوراکی دارند اصلا قابل قیاس نیست. از طرفی وقتی شما نماینده یک برند بزرگتر باشید، اعتبار شما با اعتبار این برند بزرگتر پیوند ناگسستنی ای دارد. این پیوند تعهداتی برای طرفین ایجاد می‌کند که کیفیت و بازدهی فعالیت را به شدت بالا می‌برد.

حتما بخوانید: دریافت فرانچایز فست فود چه مزیت هایی دارد؟

تجربه واقعی از عملکرد بازار

با دریافت نمایندگی از یک برند موجود، شما از تجربه واقعی این برند در بازار بهره‌مند می‌شوید و می‌توانید بهترین روش‌ها و استراتژی‌های بازاریابی و فروش را پیاده کنید. برندی که شما نماینده آن می‌شوید، یک تیم بازاریابی و تحلیل بازار قوی خواهد داشت که به صورت تخصصی فعالیت های بازار هدف را رصد می‌کنند و برای آن برنامه ریزی می‌کنند. از این نظر هم شما می‌توانید با خیال راحت تری به فعالیت در بازار بپردازید.

کاهش ریسک

دریافت نمایندگی از یک برند معتبر فست فود، ریسک‌های مربوط به تجربه کسب و کار را کاهش می‌دهد و احتمال موفقیت کسب و کار شما را افزایش می‌دهد. با دریافت نمایندگی از یکی از نام های شناخته در صنعت فست فودهای زنجیره ای با توجه به تضمین بودن کیفیت دستورالعمل پخت آن ها و جمعه مشتریانی که دارند، شما با ریسک هایی از جمله شناخته شدن یا مناسب نبودن دستورالعمل خوراکی های خود مواجه نخواهید شد. درنتیجه ریسک و احتمال شکست خوردن به شدت کاهش می‌یابد.

امکانات آموزشی

برندهای معتبر فست فود دوره‌های آموزشی جامعی را برای نمایندگان خود فراهم می‌کنند که می‌تواند به بهبود عملکرد شما کمک کند. این دوره ها شامل دوره های ورود شما به فضای کسب وکار، نحوه تولید فست فود موردنظر، ارتباط با مشترین، نحوه مدیریت شعبه و ارتباط با کارکنان و دوره های به روزرسانی دانسته ها از طریق همایش ها و دورهمی ها می‌شود.

مزایای تأسیس فست فود مستقل

درحال حاضر تاسیس فست فودهای مستقل طرفدار بیشتری نسبت به دریافت نمایندگی دارد. همچنین ریسک و احتمال موفق نشدن در این شیوه کسب و کار هم بیشتر است.

آزادی در طراحی منو و برندینگ

تأسیس یک فست فود مستقل به شما آزادی کامل در طراحی منو و برندینگ می‌دهد. شما می‌توانید منوی خود را به دلخواه طراحی کنید و برند خود را به شکلی منحصر به فرد ارائه دهید. درواقع می‌توانید آزادانه اسم برند، پالت رنگی، طراحی لباس کارکنان، طراحی دکور فروشگاه، لوگو و دستورالعمل های تهیه خوراکی ها را انتخاب کنید.

کنترل کامل بر کسب و کار

تأسیس یک فست فود مستقل به شما امکان می‌دهد که کنترل کامل بر کسب و کارتان داشته باشید و به تصمیمات خودتان پایبند بمانید. در این مدل از کسب کار شما تمام ریسک ها را خودتان برعهده می‌گیرید و تصمیم های تاثیرگذار برعهده خودتان است. اما از طرفی تمام سود و زیان تصمیم گیری ها و برنامه ریزی ها هم با خودتان خواهد بود.

فرصت برای نوآوری و خلاقیت

شما می‌توانید به‌عنوان یک کارآفرین خلاق، نوآوری‌های خود را در طرح و اجرای فست فود اعمال کنید و از این طریق، جذابیت و تمایز خود را در بازار افزایش دهید. برندهای بزرگ یک برنامه مدون و از پیش تعیین شده دارند که پیشرفت را با یک شیب متوسط و امن تضمین می‌کند؛ اما جای خلاقیت و نوآوری به نسبت در آن ها کمتر است. وقتی شما کسب و کار شخصی خودتان را دارید طبیعتا به راحتی می‌تواند از مسیرهای ریل گذاری شده تا حدی فاصله بگیرید و هرچقدر که خواستید نوآوری به خرج دهید.

افزایش ارزش برند شخصی

با تأسیس یک فست فود مستقل، شما می‌توانید ارزش برند شخصی خود را افزایش دهید و به‌عنوان یک نماد از خلاقیت و کیفیت در ذهن مشتریان خود جا بگذارید. درواقع برند شما مانند خانه، زمین و ماشین جزئی از دارایی های با ارزش شما به حساب می‌آید و با پیشرفت برند شخصی شما، دارایی های شما هم افزایش پیدا می‌کند.

مزایای دریافت نمایندگی فست فود در ایران

کول کاپ، از پربازده ترین برندهای زنجیره ای صنعت فست فود در ایران که اقدام به واگذاری نمایندگی می‌کند.

خوشبختانه مدتی است در ایران هم بازار واگذاری نمایندگی و فروش فرانچاز رونق خوبی دارد. برندهای بزرگ تر با جامعه مشتریان بیشتر اقدام به فروش حق امتیاز فرانچایز خود می‌کنند تا برند خود را گسترش دهند. از طرفی افرادی که به دنبال شروع یک کسب و کار امن و پربازده هستند هم اقدام به خرید این حق امتیاز ها می‌کنند.

یکی از شلوغ ترین بازار ها در حوزه خرید فرانچایز، صنعت غذایی و فست فود است. افراد با سرمایه های مختلف، اقدام به خرید فرانچایزهای فست فود در سراسر کشور می‌کنند و از امتیازهایی که برندهای بزرگ از جمله آموزش، تبلیغات، سرمایه های مالی و انسانی در اختیار آن ها می‌گذارند نهایت استفاده را می‌برند. کول کاپ به عنوان یکی از فرانچایزهای مطرح در صنعت غذایی و فست فود، فرصت های مختلفی را در اختیار افرادی می‌گذارد که با اخذ نمایندگی های کول کاپ در هرجایی از ایران، یک کسب و کار امن و با حاشیه سود بالا را راه اندازی کنند.

برای اطلاعات بیشتر می‌توانید از طریق لینک زیر به صفحه اخذ نمایندگی کول کاپ رفته و پس از پرکردن فرم درخواست منتظر تماس کارشناسان ما باشید:

3 دیدگاه در “دریافت نمایندگی فست فود یا تأسیس مستقل: چالش‌ها و فرصت‌ها در صنعت فست فود

  1. اسماعیل امیری گفت:

    درود برشما..دوست دارم با شما همکاری کنم…از شیراز…..ارادتمند امیری

    1. پشتیبانی گفت:

      سلام دوست عزیز.
      لطفا در بخش باشگاه مشتریان یا اخذ نمایندگی فرم پر کنید تا در اسرع وقت با شما تماس خاصل شود.

  2. اسماعیل امیری گفت:

    درود برشما..مشتاق همکاری با شما هستیم…از شیراز. ۰۹۰۳۸۳۶۸۳۹۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

فروشگاه